Pacienti sa naučili byť zodpovední voči sebe aj ostatným
13.7.2020
Prvý polrok tohto roku bol pre všetkých, nielen zdravotníkov, ale aj pre pacientov a ich príbuzných, zaťažkávajúcou skúškou. Šíriaca sa epidémia koronavírusu COVID-19 preverila sily, trpezlivosť a pripravenosť všetkých rýchlo riešiť problémy, ktoré dovtedy nemocnice nepoznali a na novú realitu sa adaptovať. O tom, ako táto situácia ovplyvnila chod Nemocnice AGEL Bánovce a ako celkovo hodnotí prvý polrok 2020, sme sa porozprávali priamo s jej riaditeľkou, MUDr. Minou Bobockou.
Ako by ste zhodnotili prvý polrok 2020 vo vašej nemocnici?
Prvý polrok roku 2020 bol náročný pre každého z nás a pre zdravotnícke zariadenia zvlášť. Bol zložitý z hľadiska ekonomického, organizačného, a samozrejme, hlavne z medicínskeho. Pandémia nás, zdravotníkov, postupne učila konať rýchlo, racionálne a zároveň zodpovedne, nehovoriac o väčšom tlaku na našu profesionalitu. Po zvládnutí boja o zdravie každého jednotlivca a spoločnosti nás čaká ešte ťažšie obdobie zvládnutia ekonomických následkov pandémie.
Prvý polrok bol výnimočný kvôli pandémii koronavírusu. Čo bolo najväčšie negatívum, poprípade malo toto obdobie aj niečo pozitívne pre nemocnicu?
Výnimočné situácie nás mnohokrát upozornia na veci, ktoré považujeme za samozrejmé a ich význam si uvedomíme až vtedy, keď prestanú fungovať. Nikto z nás nemal predstavu, že je možné 8-12 hodín pracovať v akomsi „igelitovom obale“, nikto z nás nemal predstavu, že vyšetrovať pacienta sa dá online pomocou počítačovej techniky, nikto z nás nemal predstavu, aký rozsah poškodenia zdravia a straty toho najcennejšieho – ľudského života, môže pandémia priniesť. Každý z nás si urobil akúsi revíziu životných aj profesijných priorít. Revíziou prešli aj naše nemocnice a zdravotníctvo. Ukázalo sa, že v nasadení, zomknutosti, pomoci a súdržnosti sme na tom dobre. Veríme, že práve táto zaťažkávajúca skúška nám, zdravotníkom, ale aj celej našej spoločnosť zmenila uhol pohľadu na ľudské životy, čo sa následne odzrkadlí aj v ďalšom napredovaní.
Zmenilo sa správanie pacientov za uvedené obdobie? Ak áno, v čom?
Pacienti sa naučili byť zodpovední voči sebe aj ostatným. Zrazu poznali svoje lieky, zrazu boli ochotní počkať, zavolať neskôr, komunikovať po telefóne. Vytratila sa arogancia, prevažovala vďačnosť. Musím povedať, že sa nestalo, že by zneužívali zdravotnú starostlivosť.
V porovnaní s inými rokmi, koľko ste ošetrili, resp. hospitalizovali pacientov?
Pokles bol 30-50 % a na oddeleniach vyčlenených pre COVID-19 aj viac. Redukovala sa operatíva a vyšetrenia.
Čo je najsilnejšou devízou vašej nemocnice?
Myslím, že najsilnejšou devízou našej nemocnice je práve skutočnosť, že sme menšia nemocnica, väčšina kolegov a zdravotníkov sa navzájom dobre poznáme a práve v tom je naša sila
SpäťKontakt pre médiá
Kontakt neslúži na objednávanie pacientov na vyšetrenie, očkovanie, testovanie a zasielanie výsledkov vyšetrení.
Kontakty na všetky spoločnosti a zdravotnícke zariadenia Skupiny AGEL nájdete v zozname spločností Skupiny AGEL